Sepet Terk Etme Oranları Nasıl Düşürülür?

Sepet Terk Etme Oranları Nasıl Düşürülür?

İnternet üzerinden ürün ve hizmetlerin satışı anlamına gelen e-ticaret, günümüzde en parlak çağını yaşamaktadır. Özellikle geçtiğimiz yıllarda yaşanan pandemi süreci, fiziksel alışverişi kısıtlamış ve daha önce online alışverişe sıcak bakmayan alıcı ve satıcıları da dijital ortama taşımıştır.

7/24 satış imkânı, fiziksel mağazalarda olan giderlerin olmaması, bir lokasyona bağlı kalmamak gibi fırsatlar e-ticaretin en önemli avantajları olarak karşımıza çıkarken bunun yanı sıra e-ticaretin bazı dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajların başında sepet terk etme oranlarının yüksek olması geliyor.

Sepet Terk Etme Oranı Nedir?

Sepet terk etme, bir web sayfasında istenen eylemi tamamlamadan o sayfadan ayrılan bir ziyaretçiyi tanımlamak için kullanılan bir e-ticaret terimidir. Sepetlerine ürün ekleyen fakat satın almadan ayrılan bir e-ticaret sitesi ziyaretçilerinin yüzdesi sepet terk etme oranını ifade etmektedir.

En son istatistikler, alışveriş yapanların ortalama %80,68’inin sepetlerine ürün ekledikten sonra bir siteyi terk ettiğini gösteriyor. İstatiğin bu kadar yüksek olması akıllara alışveriş yapanlar neden sepetlerini terk ediyor sorusunu getiriyor.

Alışveriş Yapanlar Neden Sepetleri Terk Ediyor?

Sepetlerin terk edilme sebepleri bulundukları sektöre göre değişiklik gösterir. Araştırmalarımız sonucunda sepet terk etme oranlarını somutlaştırmak için yapılmış bir anket çalışmasına yer verdik.

Anketin sonuçları şu şekilde:

  • %34’ü ‘sadece bakıyor, yani satın almaya hazır değiller.
  • %23’ü nakliye ile ilgili bir sorun yaşıyor.
  • %18’i fiyatları karşılaştırmak istiyor.
  • %15 online yerine mağazadan satın almaya karar veriyor.
  • %6’sı ödeme seçeneklerinin olmaması nedeniyle sepetini terk ediyor.
  • %4’ü teknik bir sorun yaşıyor.

E-ticaret satıcıları için en büyük hayal kırıklıklarından biri; müşterilerin sepetlerine ürün ekleyerek ürünlerine açık bir ilgi göstermeleri fakat yukarıdaki nedenlere benzer engellerin onları bu yolda durdurmuş olmasıdır.

Müşterilerinizin online sepetlerini terk etmelerinin önüne geçerek sepet terk etme oranlarını düşürebilirsiniz. Yazımızın devamında size rehberlik edecek bilgilere yer veriyor olacağız.

Sepet Terk Etme Oranlarını Düşürmenin 9 Altın Yolu

1-) Alıcıyı Harekete Geçirici Mesajlar Gösterin

Alışveriş yapanlar sepetlerine ürün ekledikten sonra sonraki adımları kendileri için net bir şekilde belirtin.

Öncelikle, ürünleri sepetlerine başarıyla eklediklerini açıkça belirtin. Bazı siteler bu konuyu atlıyor fakat açık olmakta fayda var. Kafalarda soru işareti bırakmamaya özen gösterin.

2-) Teslimat Seçeneği Sağlayın

Müşteriler satın alıp almama durumunu düşünürken nakliye süreleri ve fiyatları kararlarında büyük rol oynar. Sepetlerini terk etmelerinin bir nedeni, birçok sitenin alışveriş yapanların gerçek nakliye maliyetlerini göstermeden önce ödemeye gidene kadar bekleme eğiliminde olmasıdır. Bu aşamayı hızlandırmak işinize yarayacaktır.

Diğer bir önemli nokta ise seçim seçenekleridir.  Bazı müşteriler ücretsiz ya da düşük maliyetli teslimat isterken, diğerleri hız ve rahatlık konusunda daha fazla endişe duyuyor.

Bu yüzden, sitelerin farklı müşteri tercihlerini karşılamak için bir teslimat seçenekleri karışımı denemesi ve sağlaması gerekir. Bu yöntemle daha fazla kişiye hitap edebilirsiniz.

3-) Misafir/Ziyaretçi Ödemesini Teklif Edin

Alışveriş yapanların ödemeye girmeden önce kaydolmasını ve bir hesap oluşturmasını sağlamak satın alma için bir engel teşkil ediyor. Bu, alışveriş yapanlar için ekstra çaba gibi görünen bir şey ve bu yüzden, müşterilerin satın alma işlemini tamamlamanın çok zor olduğuna karar verdiği bir nokta olabiliyor.

Müşteriler ödeme sırasında veya sonrasında bir hesap oluşturmaya devam edebilir ancak bu, vazgeçme için olası bir nedeni ortadan kaldırır.

4-) Vazgeçmeyi İzlemek için Analizleri Kullanın

Google Analytics ve diğer araçları kullanarak vazgeçme oranlarını izleyebilir ve müşteri davranışındaki kalıpları ya da değişiklikleri belirleyebilirsiniz. Veriler, müşterilerin nerede ayrıldığını, cihazlar veya tarayıcılar arasındaki davranış farklılıklarını görmek için analiz edilebilir.

Bu analiz, alışveriş sepetini terk etme oranlarını etkileyebilecek sorunları belirlemesine ve ödeme dönüşümünü iyileştiren düzeltmeler bulmasına yardımcı olabilir.

5-) Destek Olun

Bazı müşteriler ödeme sırasında ekstra yardıma ihtiyaç duyabilir. Müşteri hizmetlerine açık bağlantılar ve geri arama seçenekleri sunarak ihtiyaç duydukları yerde yardım edebilirsiniz.

Bu yardımlar alışveriş yapanların sepetlerini terk etmelerinin önüne geçer.

6-) Dönüşüm Mesajlarını Kullanın

Kararsız olan ve ayrılma belirtileri gösteren alışveriş yapanlar için, hedeflenen yerinde dönüşüm mesajları terk etmeyi azaltmaya yardımcı olacaktır.

Alışveriş yapanlara, ürünün ne kadar popüler olduğunu ya da vazgeçerlerse kaçıracakları indirimleri bildiren iletiler gönderebilirsiniz.  Böylelikle kararsız kitlenin karar verme sürecini hızlandırmış olacaksınız.

7-) Sepet İçeriğini Kaydetme Teklifi

Bazı alışveriş sepeti terk işlemleri geçici olabilir. İnsanlar bir satın alma işlemini düşünmek için zaman ayırmak isteyebilir, kesintiye uğrayabilir ya da yakınlarına danışmak isteyebilir.

Bu gibi durumlarda, sepet ayrıntılarını daha sonra kaydetmek, bir satın alma işlemini tamamlamak için geri dönmelerini kolaylaştırarak öğeleri ve seçenekleri tekrar seçme zahmetini ortadan kaldırır. Tekrardan satın alma kararı verdiklerinde hızlıca işlemlerini tamamlayabilirler.

8-) Güvenlik Teminatları Sunun

Bazı müşteriler, ödeme sırasında ödemelerinin güvenliği konusunda endişe duyabilir, bu yüzden güvence sağlamaya yardımcı olun.

Genel olarak, iyi görünen ve kullanımı kolay bir site müşteri güvenini oluşturmaya yardımcı olur.

9-) Birden Fazla Ödeme Seçeneği Sağlayın

Banka ve kredi kartı ödemeleri hala popüler ancak son zamanlarda çeşitli alternatifler ortaya çıktı. Ayrıca, ödeme alışkanlıkları farklı pazarlar arasında çok farklılık gösterir. Birden fazla ödeme seçeneği sunarak müşterilerinizin sepetlerini terk etmelerinin önüne geçin.

Ödeme seçeneklerinize 3D secure güvencesine sahip kuikpos’u da eklemeyi unutmayın.

kuikpos ile Tanışın!

kuikpos’un çeşitli ödeme seçenekleri, kolay entegre edilmesi ve firmanıza özel olarak tasarlanmış sayfalarıyla e-ticaretin ve müşterilerinizin tüm gereksinimlerini hızlı ve kolayca karşılayabilirsiniz.

Tek tek bankalar ile anlaşmak yerine, kuikpos ile tek bir sanal pos entegrasyonu yaparak tüm bankaların kartlarına taksit imkanıyla ve 3D secure güvencesiyle ödeme alabilirsiniz.

Şimdi kuikpos ile tanışarak e-ticaretinizi zirveye taşımanın tam zamanı.

Daha detaylı bilgi için bizimle iletişime geçin.